Czekoladowe muffiny z czerwonej fasoli, czyli mocno czekoladowy deser

Jeśli masz ochotę na coś czekoladowego, pysznego i słodziutkiego, to ten przepis jest dla Ciebie! Do tego szybki, prosty i co najważniejsze zdrowy! 

Ostatnio chodziło za mną coś czekoladowego…

I dłużej myślałam, co by zrobić pysznego niż samo przygotowanie tych babeczek!

Robi się je szybciej niż piekarnik się nagrzewa 😀

Także przepis idealny dla wszystkich, którzy nie lubią siedzieć w kuchni godzinami albo po prostu nie mają na to czasu! :)))

Bo zdrowe odżywianie to wcale nie godziny w kuchni! :))))

Babeczki są z …. czerwonej fasoli, ale bez obaw nie wyczujecie jej smaku! 🙂 Za to fasola sprawi, że będą mokre, wilgotne i zdrowe! 🙂

Nawet mój przyjaciel, który smaku fasoli nie znosi i ma radar na nią, tutaj jej nie wyczuł i zajadał się nimi!

Czerwona fasola jak wszystkie strączki według mnie są super foodsem i jak najczęściej powinniśmy je dodawać do naszej diety, nie musimy szukać w egzotycznych produktach, przepłacać, skoro nasze polskie produkty są takimi świetnymi źródłami witamin, minerałów i mają takie fantastyczne właściwości!

Dzisiejszy bohater jest świetnym źródłem witamin z grupy B, szczególności witaminy B1, która odpowiada za prawidłowego funkcjonowanie układu nerwowego, do tego lecytyny, która wzmacnia układ nerwowy, poprawia pamięć i koncentracje. Dzięki sporej zawartości białka pełnowartościowego (świetny odpowiednik mięsa dla wegetarian i wegan! ) i błonnika daje duże uczucie sytości, dzięki czemu … zjemy mniej! 🙂

Dlatego warzywa strączkowe poleca się w dietach odchudzających, bo sycą na długo! 🙂 Fasola obfituje również w fosfor, potas, żelazo, magnez, wapń, cynk, selen oraz w przeciwutleniacze- flawonoidy, które zmniejszają ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe oraz sercowo-naczyniowe!

Do tego dorzucimy kakao i gorzką czekoladę, które obfitują w magnez, flawonoidy, cynk ! Poprawiają nastrój poprzez wzrost poziomów neuroprzekaźników jak serotonina i potęgują odczuwanie przyjemności… i przeciwdziałają depresji! :)))

Posłodzimy bananem, żeby jeszcze dodać sobie witamin, minerałów, błonnika oraz ksylitolem, który fantastycznie wpływa na mikroflorę naszych jelit, m właściwości przeciwpróchnicze oraz zwiększa mineralizację kości!

Brzmi super zdrowo, prawda?

I do tego jest pysznie!

Babeczki są niezwykle sycące, słodziutkie, więc nie damy rady zjeść ich za dużo!

Dlatego są idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób odchudzających się, który marzy się zjedzenia czegoś słodkiego 🙂 Do tego bez wyrzutów sumienia!

Świetnie sprawdzą się do kawy, idealnie do wzięcia ze sobą do pracy czy na podwieczorek! 🙂

Na pewno pozytywnie zaskoczysz swoich gości takim wypiekiem! :))))

Idzie weekend korzystajcie na zdrowie! :)))

Ten przepis pochodzi z jesiennej edycji gotowych diet, która jest już dostępna i zbiera same pozytywne opinie!

Gotowa dieta to doskonałe narzędzie, w którym będziesz jadła takie pyszności i CHUDŁA, ponieważ zbilansowałam tę dietę za Ciebie!

Nie będziesz się musiała martwić co masz jeść, czy możesz to jeść, jak wyliczyć kalorie, tylko zaczniesz działać i to z takimi cudownymi przepisami!

Ale jeśli masz ochotę zrobić coś fit i pysznego w domu to wypróbuj dzisiejszego przepisu!

A jeśli chciałabyś poznać więcej moich przepisów i spróbować gotowej diety to przetestuj moje 3 dni wiosennej diety z wiosennej edycji gotowych diet, kliknij tutaj zapisz się na mój newsletter‼

Składniki na około 10 muffinek

puszka czerwonej fasoli

2 jajka

5 łyżek ksylitolu (można dodać więcej o 1-2 łyżki :)))

bardzo dojrzały banan

4-5 łyżki kakao lub 3 łyżki kakao i 2 łyżki karobu

łyżeczka proszku do pieczenia

50 g gorzkiej czekolady min. 70% zawartości kakao

2 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego

Przygotowanie

Fasolę dokładnie przepłucz, aż przestanie się pienić. Zalej zimną wodą i zostaw na noc lub kilka godzin, po czym ponownie przepłucz. Wszystkie składniki za wyjątkiem czekolady zmiksuj na gładką masę, czekoladę pokrój w kostkę dorzuć do masy.

Tak powstałą masę przelej do foremek (użyłam silikonowych).

W tym momencie najlepiej spróbuj masy, powinna być na prawdę mega słodka, jeśli nie jest dosłódź ksylitolem, bo po upieczeniu babeczki będą troszkę mniej słodkie 🙂

Piekarnik nastaw na 180 stopni, babeczki włóż do nagrzanego piekarnika i piecz na termoobiegu przez około 25 minut.

Do suchego patyczka, oczywiście u mnie obyło się bez patyczka, po 25 minutach wyłączyłam piekarnik lekko go uchyliłam i zostawiłam do wystygnięcia babeczek (i wcale nie zjedliśmy 2 gorących babeczek od razu! ;))))

Mega szybko, prawda? :)))

Smacznego! :)))

Wartość odżywcza 1 babeczki

wartość energetyczna 128 kcal

węglowodany 17,6 g

białko 4,3 g

tłuszcz 5,9 g

błonnik 1,8 g

Daj mi koniecznie znać czy podoba Ci się ten wpis!:)

Jeśli podobają Ci się tego typu artykuły będzie mi bardzo miło jak go udostępnisz dalej 🙂

A jeśli chciałabyś dowiedzieć się więcej o letniej edycji gotowych diet to kliknij tutaj!

Bo takie pyszności możesz jeść na diecie ze mną!:) Szybkie w przygotowaniu, pyszne i sycące!:)
Jeśli zdecydujesz się na jesienną edycję gotowych diet  otrzymasz ode mnie PAKIET WSPARCIA, czyli Wideo Poradnik wraz już 13 modułami z notatkami, poznasz moje złote rady, dostaniesz kopa motywacji i będziesz wiedziała jak poradzić sobie na różnych spotkaniach towarzyskich, jak zapanować nadsłodyczami, jak zacząć pić wodę, jaką aktywność wybrać, jak się zmotywować czy jak poprawić samokontrolę, i wiele innych!!:)

Wideo Poradnik to zupełna nowość, coś co sprawia, że nie dostajesz tylko „suchej” diety, lecz także wsparcie motywacyjne, wiedzę i cenne porady, które usłyszałabyś w moim gabinecie!:)

Poradnik to takie odzwierciedlenie konsultacji i porad, które przekazuje swoim podopiecznym, żebyś czuła się zaopiekowana i miała tego motywacyjnego kopniaka ode mnie!:)

Uważam, że to właśnie wsparcie motywacyjne i cenne porady, a nie sucha dieta to ta przysłowiowa wisieńka na torcie gwarantująca sukces i wiarę w swoje możliwości !:)

Warianty diet do wyboru:
  • Dieta klasyczna, dla osób, które nie eliminują żadnych produktów, jedzą mięso i nabiał.
  • Dieta wegetariańska, dla osób, które chcą zacząć lub już jedzą roślinnie, nie jedzą mięsa, ale jedzą nabiał i jaja.
  • Dieta dla insulinoopornych, jadłospis stworzony na podstawie niskiego indeksu glikemicznego, przeznaczony dla osób, które chcą poprawić insulinoowrażliwość i powrócić do zdrowia.

Kaloryczności diet są stworzone od 1500 kcal do 2300 kcal, jeśli nie wiesz jaką kaloryczność byłaby odpowiednia dla Ciebie napisz do mnie dietetyczniezakrecona@gmail.com  (podaj swój wiek, masę ciała, wzrost, aktywność fizyczną i rodzaj pracy, którą wykonujesz) a ja pomogę Ci dobrać odpowiednią kaloryczność! 🙂

Jeśli nie wiesz jaką kaloryczność wybrać napisz do mnie wiadomość prywatną lub maila dietetyczniezakrecona@gmail.com chętnie pomogę! 🙂

Może chciałabyś spróbować zmiany nawyków z moimi gotowymi planami smacznych i szybkich posiłków wraz z 13 modułami Wideo Poradnika, w którym poprowadzę Cię krok po kroku jak zmienić nawyki?

A może wolałabyś indywidualną konsultacje ze mną? 🙂

DIETa-ze-słodyczami-fit-szybka-tania-prosta-od-dietetyka


:

deser-na-diecie-dla-insulinoopornych-fit-deser-szwarcwaldzki
Przepisy

Fit deser szwarcwaldzki

Deser szwarcwaldzki na diecie❓ Oczywiście, że tak‼ Takie pyszności zjesz ze mną na diecie. Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie‼ Słodycze na diecie ❓

fit-serniczek-na-diecie-bez-pieczenia-odchudzanie-fit-deser-szybka-dieta
Przepisy

Fit serniczek na zimno z owocami

Zastanawiałaś się kiedyś, ile razy poddawałaś się na diecie, bo zjadłaś jakiś kawałek ciasta na diecie ❓ „Bo nie dałam rady nawet nie jeść głupich

owsianka-oreo-na-diecie-odchudzająca-fit-dieta-szybka
Przepisy

Owsianka Oreo, czyli idealna owsianka na diecie

Nie wiem czy wiesz, ale.. Tworzę najpyszniejsze owsianki! Dzisiaj mam dla Ciebie moją najnowszą ulubioną owsiankę, czyli… OWSIANKĘ OREO!  Robi się błyskawicznie, jest przepyszna i

CHCESZ JEŚĆ CO CHCESZ I CHUDNĄĆ?

Wypróbuj BEZPŁATNIE 15 przepisów z mojej kultowej diety elastycznej.

Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie!