jak-zdrowo-i-bezpieczenie-grillować-czy-można-jeść-grilla-na-diecie-i-nie-przytyć

Dzisiaj chciałabym Ci troszkę opowiedzieć o  zdrowym i dietetycznym grillowaniu!

Tak żebyś zadbała o swoje zdrowie i swoich najbliższych!

Szczególnie, że w końcu dni są coraz cieplejsze, a jak jest ciepły weekend to ja mam tylko jedno skojarzenie… GRILL!

Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie na diecie podczas grilla lub obawiasz się go to koniecznie zajrzyj tutaj w tym artykule opisałam kilka swoich wskazówek!

Nagrałam też na ten temat podcast, więc jeśli wolisz posłuchać zamiast czytać to przesłuchaj odcinek tutaj znajdziesz go też na Spreakerze, a tutaj na Spotify!:)

Mam nadzieję, że dzisiejszy artykuł się Tobie spodoba!

jak-zdrowo-i-bezpieczenie-grillować-czy-można-jeść-grilla-na-diecie-i-nie-przytyć-dietetycznie

Jak zdrowo i bezpiecznie grillować?

  • Mięso zamarynuj samemu, dzięki temu unikniesz zbędnej chemii w produkcie.Często w gotowych marynatach znajdziemy tłuszcz palmowy!, syrop glukozowo-fruktozowy, hydrolizaty i oczywiście konserwanty…Dodatkowo tylko 82% to mięso, a reszta to dodatki, za które niestety nie mało płacimy…Dlatego spróbuj samej zrobić marynatę na przykład z miodu, musztardy i oliwy i zamarynuj!:)
  • Potrawy, które grillujesz zawsze kładź na tackę, a nie bezpośrednio na ruszt!Dzięki temu, tłuszcz nie będzie kapał na węgiel i unikniesz wytwarzania substancji o działaniu rakotwórczym i toksycznym takich jak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA), heterocykliczne aminy aromatyczne (HCA), dioksyny, akryloamid, nitrozoaminy (one mają już udowodnione działanie rakotwórcze, to nie są niestety domysły:().Warto też zamiast jednorazowych tacek zainwestować w stalowe tacki wielokrotnego użytku, po pierwsze ekologia, po drugie w zależności od jakości tych tacek foliowych mogą część jej składników przejść do naszej żywności.
  • Przed rozpaleniem grilla oczyść ruszt z pozostałości spalonego tłuszczu i starych potraw.To również jest bardzo ważne, aby nie paliły się te resztki ponownie i ich związki (znowu te toksyczne) nie wchłaniały się do naszych pysznych grillowanych potraw!
  • Wyciągnij z lodówki wcześniej potrawy, które będziesz grillować.Dzięki temu osiągną temperaturę pokojową- tak przyśpieszysz proces grillowania i będą łatwiej strawne.
  • Nie grilluj produktów zbyt długo.
    Powoduje to, że potrawy stają się suche i ciężkostrawne –tracą swoje wartości odżywcze.
  • Grillowane potrawy jedz dużą ilością warzyw (grillowanych, świeżych lub w postaci sałatki).To w nich zawarte są witaminy i antyoksydanty, które zneutralizują wprowadzone do organizmu szkodliwe związki.

Przede wszystkim nie obawiaj się wyjścia na grilla, paradoksalnie, potrawy na nim nie są wcale aż tak bardzo kaloryczne

Jeśli chciałabyś przesłuchać i utrwalić sobie te treści to przesłuchaj tego odcinka podcastu, który znajdziesz tutaj!

Jeśli podobają Ci się tego typu artykuły będzie mi bardzo miło jak go udostępnisz dalej ! 🙂

Będzie mi super miło jak zaobserwujesz mnie na moim Instagramie i będziemy się widywać częściej!:)

Jeśli chciałabyś dowiedzieć się więcej o wiosennej edycji gotowych diet to kliknij tutaj!

Gotowa dieta to takie narzędzie, dzięki któremu już nie musisz się zastanawiać co jeść, kiedy jeść, bo zrobiłam i zaplanowałam to za Ciebie!!!

Nie musisz liczyć kalorii, to również zrobiłam…

Dodatkowo dzielę się swoimi złotymi radami, wsparciem i motywacją, które otrzymałabyś na indywidualnej konsultacji ze mną!

 

Może chciałabyś spróbować zmiany nawyków z moimi gotowymi planami smacznych i szybkich posiłków wraz z 13 modułami Wideo Poradnika, w którym poprowadzę Cię krok po kroku jak zmienić nawyki?

A może wolałabyś indywidualną konsultacje ze mną? 🙂

 

Całe życie porzucałaś dietę z powodu braku czasu na przygotowanie posiłków?

To nie Twoja wina, nie wiedziałaś, że można inaczej!

Wypróbuj moje EKSPRESOWE ELASTYCZNE DIETY  Z GOTOWYMI PRODUKTAMI Z BIEDRONKI LUB LIDLA, W KTÓRYCH PRZYGOTOWANIE POSIŁKÓW NIE ZAJMIE TOBIE WIĘCEJ NIŻ 20 MINUT DZIENNIE!

Bez stania w garach godzinami, bez skomplikowanych posiłków!

A dodatkowo bez sztywnych jadłospisów, wybierając przepisy, na które masz dzisiaj ochotę!

Obejrzyj filmik i zobacz jak wygląda ta dieta od środka!

fit sernik idealny na diecie wysokobiałkowy
Przepisy

Fit sernik, czyli przepis na dietetyczny serniczek

Fit sernik, czyli przepis na dietetyczny serniczek- idealny na diecie i Święta Szukasz przepisu na prosty sernik w wersji fit, który pokocha cała Twoja rodzina? To trafiłaś idealnie- dziś mam dla Ciebie

Przepisy

Fit gofry, czyli idealne gofry na diecie

Gofry na słodko na dietetyczną kolację lub śniadanie Gofry na słodko to turbo szybki i łatwy do przygotowania posiłek idealny na diecie dla osób zabieganych. Bez ubijania białka – tylko wymieszać, upiec i zjeść. Wychodzę

Wypróbuj BEZPŁATNIE 15 przepisów z mojej kultowej diety elastycznej.
Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie. Jesz co chcesz i chudniesz!