Zdrowe chipsy? I do tego pyszne i chrupiące? Czy to w ogóle możliwe?! Oczywiście, że tak 🙂

Jak raz je odkryjecie, obiecuję, że nigdy nie sięgniecie po sklepowe odpowiedniki 🙂

Boicie się stanie pół dnia w kuchni?

Nic bardziej mylnego!

Wystarczy 10 minut i gotowe 🙂

Od teraz wieczory filmowe czy meczowe nie będą Wam straszne na diecie!:)

Zaraz zabieram się za robienie swojej porcji na dzisiejszy mecz! :)))

Można chrupać do woli i dbać o figurę! 🙂

Bez wyrzutów sumienia!:)))

Chipsy z jarmużu

Jarmuż jest świetnym superfoodsem! 

Jak generalnie nie przepadam za takim określeniem, to ten produkt zasługuje na swoje miano! :))))

 

Jest kopalnią minerałów-potasu, żelaza, wapnia i witamin-A, E, C, K,  B1, chlorofilu, flawonoidów, karatenoidów, błonnika  oraz źródłem indolo-3-karbinolu i sulforafanu, które mają udokumentowane działanie przeciwnowotworowe. 

Te substancje pobudzają procesy naprawcze DNA i chronią przed czynnikami uszkadzającymi nasze komórki, przez co przypisuje mu oraz są silnymi przeciwutleniaczem.

Ze względu na prawdziwą bombę odżywczą powinniśmy stosować jarmuż jak najczęściej! Do koktajli czy smoothie, w postaci surowej lub liiofilozowanej, gdzie „ukryjemy” smak czy w postaci właśnie upieczonych chipsów czy dodatku do sałatki! :)))

Jako chipsy jarmuż mogłabym jeść kilogramami! :))))

Kluczem do idealnej chrupkości chipsów jest ich porządne wysuszenie…

Nie mogą być ani troszkę mokre, bo zamiast nam się przypiec do się ugotują…

Dlatego muszą być suchutkie i są idealne! :)))

Chipsy z jarmużu

Składniki

paczka jarmużu 🙂

1 łyżka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek

mieszanka ulubionych przypraw

odrobina soli

Użyłam następującej mieszanki:

0,5 łyżeczki papryki słodkiej

szczypta oregano

szczypta ostrej papryki

mały ząbek czosnku

odrobina soli i pieprzu

 

Sposób przygotowania

Zaczynamy od umycia jarmużu, następnie pozbywamy się grubszych łodyg i dzielimy listki na podobną wielkość.

Wrzucamy je do miski.

Do szklanki czy innego naczynia wymieszajcie łyżkę oleju i ulubione przyprawy i świeżo pokrojony lub wyciśnięty czosnek.

Tak przygotowaną mieszankę dodajcie do wcześniej przygotowanych listków i wymieszajcie bardzo dokładnie tak, aby każdy listek był przyprawiony 🙂

Nastawcie piekarnik na termoobieg i na temperaturę 170 stopni.

Gdy piekarnik się ogrzeje piekę chipsy5-6 minut aż będą idealnie chrupkie 🙂

Uwaga! Podczas pieczenia lepiej być w okolicach piekarnika, żeby nic nam się nie spaliło, bo jarmuż bardzo szybko wysycha i szkoda, żeby się takie pyszności spaliły 🙂 

Chipsy z jarmużu

Smacznego! :)))

Wartości odżywcze: (ze 100 g jarmużu)

Dajcie koniecznie znać jak Wam smakowały jarmużowe chipsy! 🙂 

podpis

Jeśli jesteście zainteresowani, abym stworzyła Wam indywidualnie opracowany jadłospis pod Wasze smaki ,

jednostki chorobowe i styl życia to kliknijcie obrazem i skontaktujcie się ze mną! 🙂

Zrób ten pierwszy krok w kierunku wymarzonej sylwetki! 🙂 

Działam mobilnie na terenie Śląska i Krakowa, stacjonarnie przyjmuję w Tychach i Katowicach

serdecznie zapraszam! 🙂

 

fit-serniczek-na-diecie-bez-pieczenia-odchudzanie-fit-deser-szybka-dieta
Przepisy

Fit serniczek na zimno z owocami

Zastanawiałaś się kiedyś, ile razy poddawałaś się na diecie, bo zjadłaś jakiś kawałek ciasta na diecie ❓ „Bo nie dałam rady nawet nie jeść głupich

owsianka-oreo-na-diecie-odchudzająca-fit-dieta-szybka
Przepisy

Owsianka Oreo, czyli idealna owsianka na diecie

Nie wiem czy wiesz, ale.. Tworzę najpyszniejsze owsianki! Dzisiaj mam dla Ciebie moją najnowszą ulubioną owsiankę, czyli… OWSIANKĘ OREO!  Robi się błyskawicznie, jest przepyszna i

Artykuły dietetyczne

Jak wyjść z błędnego koła odchudzania?

Ile razy słyszałaś: „Proszę się więcej ruszać i mniej jeść”? Od koleżanki, rodziców czy lekarza? Jakby to było takie proste… Oczywiście, żeby schudnąć trzeba być

CHCESZ JEŚĆ CO CHCESZ I CHUDNĄĆ?

Wypróbuj BEZPŁATNIE 15 przepisów z mojej kultowej diety elastycznej.

Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie!