Zapisz się na mój newsletter i odbierz 3 dni zimowej diety!

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWY MINI KURS AUDIO   „JAK WYJŚĆ Z BŁĘDNEGO KOŁA ODCHUDZANIA I NIE BYĆ WIECZNIE NA DIECIE?”  KLIKNIJ TUTAJ I ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!

Zaczynamy nowy cykl artykułów na blogu,  tym razem pokażę Wam jak ja, dietetyk kliniczny bilansuję swój własny jadłospis 🙂

Mam nadzieję, że ten cykl wpisów zainspiruje Was do zdrowego stylu życia, ale pokaże również, że każdy z nas jest tylko człowiekiem i drobne przyjemności od czasu do czasu są oczywiście wskazane 🙂

Ważne, aby nie podchodzić do nich 0:1, czyli „zjadłam lody, teraz cała moja dieta może się …”

Tego nie robimy! 🙂

Zjadłaś, w porządku 🙂 Resztę dnia jedz według planu 🙂

Bo co najgorszego może się stać po tych lodach? 🙂

Uwierz mi od tego nie przytyjesz, a od zaprzestania zdrowych nawyków już tak 🙂

Dlatego ja często rozpisuję swoim podopiecznym takie drobne przyjemności jak lody czy alkohol, wtedy bez obaw o dietę mogą się nimi cieszyć 🙂

Dzięki temu mamy efekty, nie czują się wykluczeni na diecie,a kilogramy spadają 🙂 

Mam ogromną nadzieję, że dzięki tej serii artyków poznacie mnie troszkę bliżej  🙂

Nie wiem czy wiecie albo zauważyliście, że te nowsze (i te z ładniejszymi zdjęciami 🙂 przepisy są bez mięsa 🙂

Z mięsa jem jedynie ryby, dlatego w tej serii wpisów zobaczycie jak ja gotuję popularne dania bez mięsa 🙂

Nigdy za nim nie przepadałam, o wiele dłużej zajmowało mi przygotowanie posiłków mięsnych niż wege, gorzej się czułam zawsze po mięsie i jakościowo mięso teraz też nie jest super, dlatego swoim podopiecznym zalecam kupowanie ze sprawdzonych źródeł lub z różnych tak, aby nie być narażonym na jeden rodzaj dodatków.

Też przetwory mięsne zawsze zalecam o minimalnej zawartości mięsa 90% i bez azotynów ani azotanów, które mają udowodnione działanie rakotwórcze …

Wiecie, co jest najgorsze w byciu dietetykiem?

Imprezy…

Autentycznie!

Dla osób, które mnie nie znają, a dowiadują się kim jestem, od razu na dzień dobry wiem, co dana osoba je, czego nie, jakiej diety próbowała, czy ma zaparcia i jak często się wypróżnia 🙂

Wiecie, wychodzicie z pracy, jest weekend, kieliszek wina w ręku (uwielbiam wino, a Prosecco… ah…!)

… i czujesz, że od nowa jesteś w pracy, ja swoją pracę uwielbiam i jest moją ogromną pasją, ale czy ginekologowi ktoś rozkłada nogi jak się dowie, że jest ginekologiem?

Wiecie i te spojrzenia jak piję wino… albo jak zjem kawałek pizzy, od razu jestem skreślona! 🙂

Na prawdę w zdrowym odżywianiu jest miejsce na drobne przyjemności, to wcale nie musi być (a nawet nie może!)  tylko sałata i woda 🙂

Co wpis będę Wam opisywać anegdotki z mojego życia towarzyskiego dietetyka, a wiecie taki dietetyk, co z mięsa je tylko ryby…

To już jest problem do potęgi entej! 🙂

Aktualnie jestem na kaloryczności w okolicach 1750 kalorii, trenuję 4 razy w tygodniu, powoli zwiększam (wracam do starych dobrych czasów, gdzie trenowałam minimum 5 razy w tygodniu, kontuzja kolana na chwilę mi to uniemożliwiła, ale rehabilituję się zteraz najlepszą fizjo ever Patrycją Biegańską!:) i codziennie staram się robić 10 tysięcy kroków dziennie 🙂

Mam postanowienie, że na swoje 28 urodziny sprezentuje sobię nową sylwetkę, także stąd ta kaloryczność 🙂

Pokażę Wam mój jeden dzień z tygodnia i mój jeden dzień weekendowy 🙂

Dajcie znać czy taka formuła Wam odpowiada 🙂

DZIEŃ TYGODNIOWY

Śniadanie

OMLET ZE SZPINAKIEM
Jaja kurze całe – 158 g (3 x Sztuka)
Oliwa z oliwek – 5 g (0.5 x Łyżka)
Szpinak – 50 g (2 x Garść)

Jabłko – 200 g (1.0x Sztuka)

Czas przygotowania: 10 minut
1. Na oliwie dusze szpinak, wbijam jajka, oregano, czosnek i pieprz, przykrywam pokrywą i duszę kilka minut.

Tutaj tak się najadłam samym omletem, że nie zmieściłam chleba, wzięłam sobie jabłko do pochrupania 🙂

K:377.0 / B:21.8 / T:21.3 / WP:21.6 / F:5.0

II śniadanie

Mega sycące drugie śniadanie jak i często moja kolacja 🙂

P.S. potłukł mi się (no dobra, potłukłam:) mój ulubiony talerz…i tak w ten sposób mam talerz w motylki 😀 Profeska pełną parą 🙂

KANAPKA Z MOZZARELLĄ I POMIDOREM
Chleb żytni razowy – 80 g (2.0 x Kromka)
Oliwa z oliwek – 5 g (0.5 x Łyżka)
Pomidor – 120 g (1 x Sztuka)
Mozzarella Light – 125 g (1.0 x Opakowanie)

Czas przygotowania: 5 minut
1.Pomidora kroję w cienkie plastry, tak samo mozzarellę.
2. Na przemian układam ser i pomidory, polewam oliwą z oliwek (np. z czosnkiem albo papryką)
3. I zjadam z chlebem 🙂

K:445.5 / B:29.6 / T:17.2 / WP:39.0 / F:8.2

Obiad

MAKARON Z PESTO I SURÓWKĄ Z CZERWONEJ MARCHEWKI
Pesto zielone z bazylii – 20 g (1 x Łyżka)
Makaron z ciecierzycy – 100 g (2 x Garść)
Czas przygotowania: 5 minut
1. Makaron gotuję w osolonym wrzątku al dente.
2. Odcedzony makaron mieszam z pesto, wkrajam jeszcze kilka pomidorków koktajlowych 🙂

SURÓWKA Z TARTEJ MARCHEWKI
Jogurt naturalny – 30 g (1.5 x Łyżka)
Marchew – 90 g (2 x Sztuka)
Czosnek  – 5 g (1 x Łyżeczka)

Czas przygotowania: 5 minut
1. Marchew trę na grubych oczkach.
2. Dodaję czosnek,jogurt sól i pieprz.

P.S. Gdy zabieram taką surówkę ze sobą, zamiast czosnku daję chrzan 🙂

K:438.4 / B:21.4 / T:14.5 / WP:8.1 / F:19.3

Podwieczorek

WAFLE RYŻOWE HUMMUSEM I POMIDORKAMI
Wafle ryżowe musli – 20 g (4 x Sztuka)
Hummus z suszonymi pomidorami – 40 g (4.0 x Łyżeczka)
Pomidorki koktajlowe

Czas przygotowania: 1 minuta

1 . Wafle smaruje hummusem (tutaj akurat kupnym:) dodaję pomidorki 🙂

K:140.3 / B:2.4 / T:12.2 / WP:4.2 / F:2.2

Kolacja

Często gotuję coś na kilka dni, żeby mieć przygotowane jedzonko, a nie buszować po kuchni jak wracam wygłodniała, gdy wizyty mi się przedłużą 🙂

LECZO WEGETARIAŃSKIE (PRZEPIS NA 3 PORCJE)
Zjedz 1 z 3 porcji
Cukinia – 700 g (2.0 x Sztuka)
Czosnek – 5 g (1 x Ząbek)
Kukurydza, konserwowa – 100 g (6.0 x Łyżka)
Oliwa z oliwek – 10 g (1 x Łyżka)
Papryka czerwona – 200 g (1 x Sztuka)
Ciecierzyca (w zalewie) – 140 g (7 x Łyżka)
Pomidory z puszki (krojone) – 800 g (8 x Porcja)

Przyprawy: papryka słodka, papryka chilli, papryka wędzona

Czas przygotowania: 20 minut
1. Pokrojone warzywa duszę na patelni razem z czosnkiem i oliwą.
2. Wszystko doprawiam i zalewam pomidorami lub passatą.

Jak lubicie możecie doprawić natką pietruszki (ja nienawidzę :p)

K:248.6 / B:10.1 / T:6.1 / WP:33.3 / F:13.1

SUMA K: 1729.0 B: 86.9 T: 72.3 WP: 122.2 F: 48.5

DZIEŃ WEEKENDOWY

Śniadanie

OMLET BISZKOPTOWY
Jaja kurze całe – 100 g (2 x Sztuka)
Mąka gryczana – 15 g (1 x Łyżka)
Olej kokosowy – 2 g (0.2 x Łyżka)
Truskawki – 140 g (2 x Garść)
Ksylitol – 14 g (2 x Łyżeczka)
Proszek do pieczenia – 3 g (1 x Łyżeczka)
Serek Bieluch lekki – 75 g (0.5 x Opakowanie)

Czas przygotowania: 10 minut
1. Białka oddzieliłam od żółtek, ubiłam na sztywną masę, dodałam żółtka, mąkę, ksylitol i proszek do pieczenia.
2. Patelnie delikatnie przesmarowałam olejem kokosowym i wytarłam ręcznikiem papierowym, wylałam masę na patelnię i smażyłam na małym ogniu pod przykryciem.
3. Gotowy omlet przesmarowałam serkiem i nałożyłam owoce 🙂

K:354.6 / B:22.2 / T:14.9 / WP:31.6 / F:3.4

II śniadanie

TRUSKAWKOWY KOKTAJL
Jogurt naturalny – 250 g (12.5 x Łyżka)
Szpinak – 25 g (1 x Garść)
Truskawki, mrożone – 240 g (2.4 x Porcja)
Otręby owsiane – 5 g (0.71 x Łyżka)
Ksylitol – 7 g (1 x Łyżeczka) *

*Truskawki były troszkę kwaśne, stąd ksylitol 🙂

Czas przygotowania: 5 minut
1. Zmiksowałam wszystkie składniki w blenderze.

K:263.8 / B:12.2 / T:8.4 / WP:33.9 / F:5.6

Obiad

MAKARON Z POMIDORKAMI I FETĄ
Czosnek – 5 g (1 x Ząbek)
Oliwa z oliwek – 5 g (0.5 x Łyżka)
Ser typu „Feta” – 50 g (1 x Porcja)
Szpinak – 50 g (2 x Garść)
Pomidory koktajlowe – 200 g (10 x Sztuka)
Oregano – 1 g (0.2 x Łyżeczka)
Pieprz czarny mielony – 1 g (1 x Szczypta)
Bazylia – 1 g (1 x Szczypta)
Makaron z ciecierzycy – 90 g (1.8 x Garść)

Czas przygotowania: 15 minut
1 Na oliwie duszę czosnek wraz z przyprawami i pomidorkami.
2. Makaron gotuję w gorącej wodzie.
3. Do sosu dodaję fetę, mieszam, wrzucam ugotowany makaron i wszystko razem mieszam i doprawiam 🙂

K:494.2 / B:28.7 / T:19.3 / WP:8.5 / F:18.1

Podwieczorek

NEKTARYNKA
Nektarynka – 100 g (1 x Sztuka)

K:50.0 / B:0.9 / T:0.2 / WP:10.6 / F:1.2

Kolacja

SAŁATKA Z FETĄ, ORZECHAMI I TRUSKAWKAMI
Orzechy włoskie – 20 g (1.33 x Łyżka)
Ser typu „Feta” – 50 g (1 x Porcja)
Truskawki – 200 g (2.86 x Garść)
Mix sałat – 50 g (2.5 x Garść)

Chleb żytni razowy – 35 g (1.17 x Kromka)

Czas przygotowania: 5 minut
1. Sałaty myję, dodaję porkojone truskawki, fetę. Posypuję orzechami.
2. I polewam kremem balsamicznym do smaku 🙂

I na sobotni wieczór….

Prosecco – 300 g (2 x Kieliszek)

K:594.6 / B:15.9 / T:21.5 / WP:32.1 / F:8.4 /

SUMA K: 1757.2 B: 79.9 T: 64.3 WP: 116.6 F: 36.7

Tak ja lubię jeść makaron, szczególnie ten z warzyw strączkowych jest genialny! 🙂 I gotuję się tylko 5 minut! 🙂

Będę się strała z kolejnymi wpisami wybierać takie dni, gdzie cały dzień jestem poza domem 🙂

Bo mój plan dnia, każdego dnia jest inny, dlatego moje jadłospisy też się różnią 🙂

Zobaczycie! 🙂

Jak Wam się podoba ta seria? 🙂

Co byście z tego zjedli ? 🙂

Jeśli jesteście zainteresowani, abym stworzyła Wam indywidualnie opracowany jadłospis pod Wasze smaki ,

jednostki chorobowe i styl życia to kliknijcie obrazem i skontaktujcie się ze mną! :))))

Zrób ten pierwszy krok w kierunku wymarzonej sylwetki! :)))

Stacjonarnie przyjmuję w Tychach, i Rudze Śląskiej,  a osoby z innych okolic zapraszam do konsultacji online <3

Szczegóły tutaj ! :)))

fit-serniczek-na-diecie-bez-pieczenia-odchudzanie-fit-deser-szybka-dieta
Przepisy

Fit serniczek na zimno z owocami

Zastanawiałaś się kiedyś, ile razy poddawałaś się na diecie, bo zjadłaś jakiś kawałek ciasta na diecie ❓ „Bo nie dałam rady nawet nie jeść głupich

owsianka-oreo-na-diecie-odchudzająca-fit-dieta-szybka
Przepisy

Owsianka Oreo, czyli idealna owsianka na diecie

Nie wiem czy wiesz, ale.. Tworzę najpyszniejsze owsianki! Dzisiaj mam dla Ciebie moją najnowszą ulubioną owsiankę, czyli… OWSIANKĘ OREO!  Robi się błyskawicznie, jest przepyszna i

Artykuły dietetyczne

Jak wyjść z błędnego koła odchudzania?

Ile razy słyszałaś: „Proszę się więcej ruszać i mniej jeść”? Od koleżanki, rodziców czy lekarza? Jakby to było takie proste… Oczywiście, żeby schudnąć trzeba być

CHCESZ JEŚĆ CO CHCESZ I CHUDNĄĆ?

Wypróbuj BEZPŁATNIE 15 przepisów z mojej kultowej diety elastycznej.

Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie!