Jajka faszerowane, czyli zdrowe, pyszne i kolorowe Święta

 

Święta Wielkanocne tuż tuż, a z czym się one kojarzą jak nie z jajkami? Dlatego dzisiaj ekspresowy przepis na jajka faszerowane przepyszną pastą z kolorowymi dodatkami! 🙂 Będzie smacznie, prosto i przede wszystkim zdrowo! 🙂

To były moje pierwsze jajka faszerowane, myślałam,że to strasznie skomplikowane i czasochłonne! Jak mogłam się tak pomylić… Całość zajęła mi 10 minut, jak na nowicjusza myślę, że to dobry wynik :)))

Do pasty użyłam awokado, które zasługuje na miano superfoods! :))) Zawiera cenne kwasy omega 3, które mają działanie przeciwzapalne, przeciwmiażdżycowe, zapobiegają nadciśnieniu, cukrzycy i hipercholesterolemii (podwyższonemu stężeniu cholesterolu we krwi), witaminę E, która jest silnym przeciwutleniaczem i wymiata wolne rodniki z naszego organizmu.

Połączenie omega 3 i witaminy E zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby neurodegeneracyjne np. chorobę Alzheimera.

Ponadto, zawiera polifenole i flawonoidy, luteinę, cholinę, sterole, potas, witaminę K, błonnik, L-karnitynę i błonnik

chyba przydałby się wpis o awokado i jego wpływ na zdrowie? :))) Jesteście chętni? 🙂

Do tego dołożyłam paprykę i natkę pietruszki, które są najcenniejszymi źródłami witaminy C, czosnek, który ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwutleniające, obniżające ciśnienie oraz wzmacnia odporność organizmu.

Na bogato, prawda? :)))

Do tego żółtka jaj, które są źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, lecytyny, luteiny, witaminy z grupy B i A, E, D, żelaza oraz co ciekawe zawierają więcej białka niż białko kurze! :))) I cholesterol… i tu zaczyna się dyskusja, czy jajka są zdrowe czy nie … :))) 

Jak myślicie, zdrowo czy nie zdrowo jeść jajka?

Chcecie poznać najnowsze doniesienia na ten temat? 🙂 Koniecznie dajcie znać -> skomentujcie! :)))

Wracając do naszego farszu prawdziwa BOMBA ZDROWIA ! I do tego smaku! 🙂

Całej mojej rodzinie smakowało, nawet osobo, które nie lubią awokado zajadały się ze smakiem!

Efekt? Szybkie zakupy i w Niedzielę Wielkanocną do przygotowania większa porcja! :)))

Także polecam dodać trochę nowoczesności, zdrowia, smaku i … braku majonezu, co na pewno wyjdzie nam na zdrowie! :)))

I nie zrujnuje naszej sylwetki!: )))

A jeśli chodzi a same jedzenie w Święta…. Kochani, przede wszystkim …. JEMY WSZYSTKO! 🙂

Tylko pamiętajcie o tym, żeby zachować przerwy między posiłkami (często zaczynamy jedzenie śniadaniem i non stop jemy… aż nie pękniemy ;), pamiętać o wypiciu wody minimum te 1,5 litra (nie wódy ;), nie przejadać się, raz sobie nałozyć i nie dokładać, pozwólcie sobie po kawałku ciasta, bez wyrzutów sumienia! :))) Wybierzcie się na spacer po obiedzie, nie przesadzajcie z alkoholem i ... sylwetka tego nie odczuje! :)))

Święta trwają 2 dni! :))) Nie ma czym się stresować 🙂 Po Świętach wracamy do diety i będzie bosko, obiecuję! :))))

Składniki

8 jajek

1 awokado

ząbek czosnku

natka pietruszki

1/3 papryki czerwonej

sól, pieprz do smaku

Przepis

Jajka ugotuj na twardo, przekrój na pół i wydłub żółtka.

Awokado obierz ze skórki i zmiksuj na gładką masę, dodaj odrobinę soli, pieprzu, przetartego czosnku.

Paprykę i żółtka pokrój w kostkę, dodaj do awokado i wymieszaj.

Natkę pietruszki posiekaj i dodaj według uznania (dodałam tak 1/3 🙂

Wymieszaj składniki i nafaszeruj jajka 🙂

i gotowe! :)))

Smacznego! :))))

Wartości odżwycze w 1 nafaszerowanym jajku:

Wartość energetyczna 102 kcal

Węglowodany 2,8 g

Białka 6,9 g

Tłuszcze 7,6

Błonnik 0,8 g

A co u Was przygotowuje się na Wielkanoc? Jakie macie tradycje? 🙂

U mnie jedynie barszcz biały na Wielkanocne Śniadanie, róznego rodzaju domowej roboty pieczone wędliny i mięso, sałatka jarzynowa.. i chyba tyle :)))

Kochani Wesołych, pełnych miłości, radości i Rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy Wam życzę <3

Jeśli jesteście zainteresowani, abym stworzyła Wam indywidualnie opracowany jadłospis pod Wasze smaki ,

jednostki chorobowe i styl życia to kliknijcie obrazem i skontaktujcie się ze mną! 🙂

Zrób ten pierwszy krok w kierunku wymarzonej sylwetki! 🙂 

Na stacjonarne konsultacje zapraszam do mojego gabinetu w Tychach oraz Rudy Śląskiej, a osoby z innych okolic zapraszam do konsultacji online <3

 

deser-na-diecie-dla-insulinoopornych-fit-deser-szwarcwaldzki
Przepisy

Fit deser szwarcwaldzki

Deser szwarcwaldzki na diecie❓ Oczywiście, że tak‼ Takie pyszności zjesz ze mną na diecie. Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie‼ Słodycze na diecie ❓

fit-serniczek-na-diecie-bez-pieczenia-odchudzanie-fit-deser-szybka-dieta
Przepisy

Fit serniczek na zimno z owocami

Zastanawiałaś się kiedyś, ile razy poddawałaś się na diecie, bo zjadłaś jakiś kawałek ciasta na diecie ❓ „Bo nie dałam rady nawet nie jeść głupich

owsianka-oreo-na-diecie-odchudzająca-fit-dieta-szybka
Przepisy

Owsianka Oreo, czyli idealna owsianka na diecie

Nie wiem czy wiesz, ale.. Tworzę najpyszniejsze owsianki! Dzisiaj mam dla Ciebie moją najnowszą ulubioną owsiankę, czyli… OWSIANKĘ OREO!  Robi się błyskawicznie, jest przepyszna i

CHCESZ JEŚĆ CO CHCESZ I CHUDNĄĆ?

Wypróbuj BEZPŁATNIE 15 przepisów z mojej kultowej diety elastycznej.

Nawet nie poczujesz, że jesteś na diecie!